onsdag 13 juli 2011

Wimbledon



Bästa Tennisspelare

Nedan hittar ni  en liten bit av litteratur som jag kom över i en blogg, var jag skräckslagen tills jag läste den sista raden när storheten och Wimbledons höga anssende slutligen klargörs.

De heliga gräset är skadad och i akut behov av reparation. Alla bollpojkar och flickor kan gå hem och The All England Lawn Tennis and Croquet Club kan börja nästa års förberedelser. Andy vann inte, inte heller Roger.
 Kanske nästa år bör alla spelare borde stanna hemma.

Låt mig förtydliga.

Jag har fått höra (av en konfidentiell källa) att tennis bara spelas på gräs i Storbritannien. Det är konstigt, eller hur? Det verkar som om bollen gör konstiga kurvor när som spelas på gräs. Det är därför arrangörerna i Australien och USA, som en gång i tiden spelade på gräs, ändrats till hardcourt. Jag tror att en kille, en viss Ivan L en gång sa "Gräs är för kossor".

Och varför finns det fortfarande en regel som att alla ska spela i vita tenniskläder? Det är en föråldrad idé. Kanske 25 år sedan var det en populär idé, men detta är 2011. Eller kanske de inte använder almanackor  i All England Club.

Du borde börja titta på Franska Öppna eller US Open. Är det inte trevligt att se spelarna i en ny outfit varannan månad? Speciellt Maria Sharapova. När Wimbledon kommer upp, är den enda fråga jag ställer mig själv: kommer de att spela i vitt eller vitt?

Jag tror att jag gav ett ganska rimligt antal argument för att stoppa dessa fåniga engelska traditioner. Förresten om det finns någon som har några extra biljetter kvar till nästa års final, så hör gärna av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar