onsdag 9 mars 2011

TYGER

Ärligt talat. Innan jag började arbeta för TennisPlanet, var jag inte riktigt den flitigaste användaren av deras egna märke Tyger.
För det första: TYGER?! För det andra, de välkända varumärkena såsom Bobolat och Wilson måste väl vara så mycket bättre?

De som känner mig kommer säkert att hålla med om att jag inte är den känslosammaste killen. Speciellt inte i det offentliga eller i en tennisblogs. Världen kommer inte att bli en bättre plats bara för att jag brister ut i gråt. Men, jag måste erkänna att jag blev rörd när jag introducerades till Tyger.

Jag vet varumärket, TYGER, är inte det bästa namnet i världen kanske. Och ja, den får en att tänka på en konstig lärare i en liten by, eller en dammsugaresäljare.

Hur kunde jag ha så fel! Det är verkligen ett härligt varumärke. Med en snygg logga. De har även sin egen R&D avdelning. Och jag gillar verkligen slogan: TYGER, samma kvalitet, men billigare!






Och fortfarande efter att ha använt TYGER i flera år, blir jag fortfarande förvånad hur brett deras sortiment är:

Vet du varför TYGER priserna är så låga, utan att tumma på kvalitén? Eftersom TYGER inte sponsorer tennisstjärnor som heter Roger eller Rafa. Varje Wilson boll, varje Babolat racket eller varje Head väska du köper blir som sponsring till Roger, Rafe eller Novak. Härligt killar, visst, men de vill också ha betalt.

Så om du vill fortsätta att sponsra Roger och Rafa, fortsätt köpa deras racketar, strängar eller bollar. Men om du vill ha samma garanterade kvalitet till ett billigare pris, välj TYGER.

Åh, jag glömde nästan. TYGER kommer att fira sin 25 årsdag i mars 2011. Naturligtvis förtjänar detta ett firande. Så håll en närmare titt på hemsidan och vår Facebooksida!

Mer om vårat egna märke TYGER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar